Qu’est-ce que ça prend pour innover?

Un billet intéressant d’Erik Roscam qui vient de publier le livre « Brand Driven Innovation ».

During the past 10 years I discovered a clear pattern in what made certain companies more successful at product innovation than others. This pattern can be summarized in these three points:

1. Companies that are successful innovators know what customers want.
have a very deep understanding of the lives of their customers, and the context in which their products are used.

2. Companies that are successful innovators know what they’re good at and want to excel in.
They have a very deep understanding of what they stand for and believe in as an organisation, and what their unique capabilities are.

3. Companies that are successful innovators know how to combine these two.
They have a knack for finding the sweet spot between what makes them unique and what their customer really values.

Connaitre les besoins clients, se connaitre et savoir ce que l’on veut (i.e. Avoir une vision!)…et savoir mettre tout ça ensemble.

Simple, mais combien d’entreprises appliquent ces principes? Très peu!

Patrick Sirois

psirois@triode.ca

triode.ca

À propos de Triode

Triode est une firme-conseil spécialisée en stratégie de produits. Triode aide ses clients à réduire les délais et les risques liés au développement de produit par une meilleure compréhension des besoins clients (Étude de marché), une définition de produit claire et finalement la création d’un modèle d’affaire viable (business case).

Source: http://www.innovationmanagement.se/2011/04/11/brand-driven-innovation/

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